Marka i znak towarowy są uznawane za kluczowe niematerialne składniki majątku tworzące wartość przedsiębiorstwa. Są istotnym elementem strategii budowania rozpoznawalności produktów i usług, a także samego przedsiębiorstwa.
Cel wyceny
- Zarządzanie wartością firmy w tym jej portfelem marek
- Przekształcenia kapitałowe (aport do nowej spółki)
- Obrót prawami majątkowymi, np. sprzedaż znaku towarowego
- Zabezpieczenie zaciąganego kredytu lub pożyczki
- Udzielenie licencji na wykorzystywanie marki i znaku towarowego, np. w ramach sieci franczyzowej
- Analizy podatkowe, odszkodowawcze i inne
Korzyści dla Klienta
- Profesjonalnie przygotowana wycena wartości marki i znaku towarowego pomoże zrozumieć potencjał i dochodowość przedsiębiorstwa oraz może być skutecznym narzędziem w pozyskaniu dodatkowych zasobów finansowych, m.in. poprzez:
– oszczędności podatkowe
– zwiększenie zdolności kredytowej
– licencjonowanie znaków towarowych i franchising - Zakres wyceny i dobór metod dostosowujemy do potrzeb Klienta i celu wyceny
- Klient otrzymuje wyniki wyceny w formie raportu, zawierającego także informację o metodologii prac, przyjętych założeniach oraz rekomendacje. Raport z wyceny jest opracowany w sposób przejrzysty i zrozumiały dla Klienta.